סיור גלריות – מוזיאון תל-אביב

הפעם סיירנו בשלוש תערוכות במוזיאון תל-אביב בהדרכת ראובן תשרי.

אורי קצנשטיין, backyard

אורי קצנשטיין
נקודת המבט של גייל

אורי קצנשטיין הוא אומן רב תחומי וחלוץ אומני המיצג (preformance) בארץ. לאחר שלקה בהלם קרב במלחמת יום כיפור הוא עבר לארה"ב, שם למד אומנות והיה תלמידו של אומן המיצגים הידוע כריס ברדן. אומנות המיצג החלה לפרוח בשנות החמישים כאשר האומנים ניסו לבדוק את גבולות הגוף והן ערבו אז הרבה דם. קצנשטיין היה זה שהביא את אומנות המיצג לארץ ובשנת 1994 זכתה דרכו האומנותית להכרת המימסד בתערוכה שהציג במוזיאון ישראל. כריס ברדן, המורה שהשפיע רבות על עבודותיו יעץ לו "להכניס את עצמו לתוך עבודותיו", ואכן דמותו וגם הלם הקרב שלקה בו משתקפים ברבות מעבודותיו, במיצגים שלו כמובן, אך גם במיצבים (installation) ובסרטי הוידאו. עבודותיו אסתטיות ונקיות והוא משלב בהן מכונות ומוזיקה. עוד על התערוכה בכתבה בעיתון הארץ.

אורי גרשט, רסיסים

Gershtהמוצג המרכזי בתערוכה הינו וידאו של שלושה אגרטלי פרחים המעוצבים בהשראת ברויגל ומתנפצים באחת לרסיסי זכוכית ברעש רב וב slow motion. הוידאו מאוד אסטטי ומהפנט ומבטא את היחס בין יופי להרס וחורבן. בתערוכה צילומים נוספים ושתי עבודות וידאו נוספות, הציפור שנופלת למים והרימון המתפוצץ, אשר גם הן מבטאות את אותו רעיון. הצילומים שלו מאוד אסטטים וחדים ומאתגרים את האבחנה בין צילום לציור.

 

 

Turn on, תערכת וידאו מהאוסף הפרטי של יוליה שטושק

בתערוכה שאצרה רותי דירקטור מוצגות עשרים עבודות וידאו המשקפות את המגמות העכשיוויות של התחום. הוידאו הינו מדיום אומנותי המכניס את מימד הזמן לאינטראקציה בין האומן והצופה. בחרתי להתייחס לשתיים מעבודות דווקא בגלל העניין שמצאתי באומניות. קרן סיטר, אומנית ישראלית צעירה ומצליחה. בביקור עלתה לדיון השאלה מה הופך אומן זה או אחר לאומן מצליח, בייחוד בגיל כה צעיר. נראה לי שאת התשובה ניתן למצוא במגוון העשיה שלה ובאתר שלה – כשרון ועבודה קשה. העבודה שהוצגה במוזיאון עוסקת בקלישאות של ג'אנרים בקולנוע ובטישטוש היחסים בין האומנות והחיים. האומנית השניה הינה איליין סטורטיוונט, אומנית אמריקאית שחיה בין השנים 1924-2014 וזכתה להכרה בשנותיה האחרונות. עבודותיה אופיינו בשיעתוק של עבודות של אומנים חשובים, אך בדרך כלל לפני שהם זכו להכרה. בשנים האחרונות לחייה, בשנות ה – 80 לחייה התמקדה בשעתוק אלמנטים אייקונים מהעידן הדיגיטלי. זו אחת משתי העבודות מתקופה זו המוצגות במוזיאון.

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s