מה ניתן ללמוד על חדשנות מניתוח טקסטואלי של פטנטים? – הרבה

כיצד ניתן למדוד את חשיבותה של המצאה? אילו תחומי ידע הובילו את החדשנות בתקופות השונות? מאמר בעיתון The Atlantic מתאר מחקר שפורסם לאחרונה על ידי שני חוקרים, Mikko Packalen מאוניברסיטת ווטרלו ו Jay Bhattacharya מאוניברסיטת סטנפורד, שהצליחו לאתר מגמות בהתפתחות רעיונות חדשנים תוך שימוש בניתוח מילים המופיעות בכל הפטנטים שהתפרסמו במאגר הפטנטים האמקיראי בין השנים 1836-2010.

החוקרים בחנו ביטויים בני מילה, שתיים ושלוש מילים המופיעים ביותר מ 4 מליון פטנטים שנרשמו ב 175 שנים. עבור כל ביטוי הם ציינו את השנה הראשונה שבה הוא מופיע ודרגו אותו לפי מספר המופעים שלו בשנים שאחר-כך. הטבלה הבאה מתארת את הביטויים המובילים בכל עשור, כאשר ליד כל ביטוי מופיע קוד הצבע המתאר את תחום הידע אליו הוא שייך.

1840-1910

1920-2000

מהתצוגה הויזואלית ניתן ללמוד כי בשנים הראשונות ועד לתחילת שנות העשרים של המאה הקודמת האלקטרוניקה והמכניקה שלטו בכיפה. שנות העשרים והשלושים היוו את תור הזהב של הכימיה ומאז שנות השבעים המיחשוב והרפואה הם התחומים המובילים את החדשנות. מהטבלה ניתן גם לזהות רעיונות חדשניים במיוחד שיצרו תחומי ידע חדשים.

המסקנה החשובה מהמחקר היא שחדשנות לא נוצרת בחלל ריק. מעטים הם החידושים שנולדו בתהליך של "אוריקה" המנותק מהסביבה המדעית באותה תקופה. אנחנו זקוקים לחדשנות פורצת הדרך של הניוטונים ואיינשטיינים על מנת להניע תחום ידע חדש אבל לחדשנות בעיקרה נדרשת סביבה מפרה ותומכת על מנת לצמוח.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s