סיור גלריות – פתוח סגור פתוח

הפעם סיירנו בהנחייתה של ענת לוי-מיכאליס במספר גלריות ברחוב גורדון.  אמנם אזור דרום העיר תופס את מקומו כמרכז עשיה אומנותית אבל מוקדם להספיד את אזור רחוב גורדון. הוא עדיין משכן מספר רב של גלריות המהוות מסה קריטית בהוויה של האומנות העכשווית הישראלית. המוטיב המרכזי שליווה את הסיור הפעם היה שירו של יהודה עמיחי "פתוח סגור פתוח":

פתוח סגור פתוח. לפני שאדם נולד
הכל פתוח ביקום בלעדיו. כשהוא חי הכל סגור
בו בחייו. וכשהוא מת הכל שוב פתוח.
פתוח סגור פתוח. זה כל האדם.

משה גרשוני, גרמניה. גלריה גבעון, גורדון 35

Gershuniבתערוכה מוצגות עבודות של גרשוני שהוצגו בתערוכה שהתקיימה לא מזמן בברלין. התערוכה מתמקדת בעבודותיו משנות השמונים, תקופה שסימנה את תחילת המעבר שלו מאמן קונספטואלי לאמן יותר אקספרסיוניסטי. משה גרשוני הינו מהציירים הישראלים המובילים אשר הטביעו את חותמם על האומנות הישראלית כולה. הוא מצליח לשלב בעבודותיו בין ערכי הרוח והרגש לבין ערכי היהדות והישראליות כאשר השואה תופסת מקום חשוב בעבודתו.

יצירתו של גרשוני ניזונה מעולם השירה והמוזיקה הישראלית והאירופית ולכן החיבור עם שירתו של יהודה עמיחי, בן תקופתו, מתבקש. בעבודותיו ניתן למצוא מוטיבים חוזרים של עיגולים שחורים, זרים, רקפות, סימני שאלה וטקסטים כאשר הזרימה של הקו והצורה לעבר הקיטוע הפתאומי מאפיינים את יצירתו. כאומן שפעל במשך שנים רבות חשוב למקם את היצירות בתערוכה הזו בהקשר היותר רחב של היצירה הכוללת שלו.

שרה ארמן, מקום לאומנות עכשווית. גורדון 29, דירה 4

sara_ermanשרה ארמן הינה ציירת בזכות עצמה שפתחה את ביתה לתצוגה של תערוכות אומנות. תחילתה של הגלריה במתחמים ייעודיים אך כיום היא מהווה חלק ממירקם חייה של שרה והמבקרים בגלריה מתארחים בסלון ביתה המשמש אותה בחייה היומיומיים. הגישה של שרה לאוצרות מונעת בין היתר ממניעים חברתיים. את הגלריה הראשונה שלה פתחה על מנת לאפשר במה לאומנים טובים שלא הצליחו להתברג ולהציג בגלריות המסחריות המפורסמות. בגלריה היא מציגה עבודות של אומנים עם מוגבלויות ומובילה מיזמים של הנגשת אומנות לציבור הרחב באמצעות הורדת מחירי העבודות.

דוד גינתון, הריק של הצד השני. גלריה גורדון 2, נתן החכם 4

Ginton

 

בתערוכה זו מציג דוד גינתון סדרת ציורים המתארים את צידו השני של הקנבס, צבעים שונים וטקסטורות שונות. התערוכה יוצרת תחושה של אסתטיקה מינימליסטית אך מצד שני אם היה כאן נסיון לאמר משהו – קשה היה לי להבין מה.

 

בל שפיר – SUBORTUS ולידה שרת מסד – מג'מע. גלרית הקיבוץ, דב הוז 25

בל שפיר
בל שפיר

קינחנו בפתיחת תערוכתן של בל שפיר ולידה שרת מסד בגלרית הקיבוץ. הגלריה היתה סואנת אך הדבר לא הפריע להתרשם מהקו הדומה אך יחד עם זאת מהשוני בעבודות של שתי האומניות. שתיהן הציגו עבודות רישום עמוסות בפרטים המתכתבות עם עברן. לידה שרת מסד יצרה שילוב של דמויות קטנות אותן העתיקה ממגש שהביאו הוריה מפרס בטכניקה של שפשוף בעיפרון מעבר לנייר פרגמנט. בל שפיר הציגה רישומים עמוסי פרטים של דמויות. הרישום נעשה בעיקרו במרקר לעיתים עם נגיעות צבע ולעיתים עם תנועת וידאו. על הרישום היא הדביקה שערות סוס אותם הביאה מבית ילדותה בגרמניה.

Lida
לידה שרת מסד

 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s