סיור גלריות 4: גלריות בדרום תל-אביב

הסביבה התעשייתית המוזנחת של דרום תל אביב הפכה למרכז לאומנות עכשיווית כאשר יותר ויותר גלריות וסדנאות אומנים מתמקמות בלופטים הענקיים בינות למוסכים ולמפעלים הקטנים. בין הגלריות ניתן למנות את הגלריה של בצלאל, בית בניימיני – גלריה לעבודות קרמיקה, וקצת יותר רחוק את גלריה בניימין, גלרייה חנינאגלריה זיסמן ברחוב הירקון, גלרייה דביר בנמל, וגלריות צדיק, וקיימא באזור שוק הפישפשים. אנו ביקרנו, בהדרכתה של ענת מיכאליס-לוי, בשלוש גלריות כאשר המוטיב של הסיור היה מסורת והתחדשות הבאים לביטוי בציור, צילום, ופיסול. אחד האמנים העכשיוויים המובילים המשלב את שלושת אופני היצירה הינו גבריאל אורוצקו.

1. איבה קיוקו: סיפוורי נייר, גלרייה עינגע, רח' בר-יוחאי 7

Kyokoהמפגש עם העבודות, חלקן עבודות נייר המודבק על בד וחלקן מוביילים ווילונות הנמצאים על גבול עיצוב, משרה שלווה ורכות. האוצרת, בטקסט שלה על התערוכה מסבירה שהאומנית, בשנות השבעים לחייה, משלבת בעבודתה את האומנות המסורתית היפנית עם השפעות של אומנות המופשט האמריקאית משנות השישים. ניתן להזכיר בהקשר זה את רוברט רימן וקליפורד סטיל. היא משתמשת בצבעים רכים ועובדת תוך שימוש בשכבות נייר העשוי מסיבים של עץ תות המשולבות בנייר ממוחזר מתוך כתבים עתיקים.

2. מה שרואים מכאן ! שלושה צלמים, גלרייה קונטפוררי בבעלות איש העסקים רוני פורר ברח' הרצל 117

תערוכה קבוצתית של שלושה צלמים, שאצרה טלי תמיר, משקפת את הפן היותר מסורתי של הצילום – הצילום כציור. הצלמים שהזכירה ענת כאומנים להתייחסות הם: וולפגנג טילמנס, ז'אן-מרק בוסטמנטה, ותומס שטרוט. בתערוכה ניתקלנו בדוגמא לטביעת אצבעה של האוצרת כאשר היא משבצת את אחת התמונות של רמי צלקה באזור התצוגה של ניצן מקובר, שהיה בקומה העליונה, על מנת לקשור את שלושת האומנים לכלל תערוכה אחת

Yardenנורית ירדן: במרחק הליכה, יוצרת בצילומיה דימויים יום יומיים. ברוב המקרים היא מצלמת מצב קיים, אם כי לפעמיים היא סמי-מעצבת את הסביבה, כמו במקרה של כרטיסי נערות הליווי שהניחה על שמשות המכוניות. היא משתמשת באומנות לאמירה פוליטית / חברתית.

Zalka

רמי צלקה: הזמנה למחול, גם הוא מצלם נופים כהוויתם למרות שהוא מצליח לתפוס את הרגע והתאורה שיוצרים תחושה של מניפולציה לאחר מעשה. משמעות השם? אולי מחול של קופמוזיציות? תיבות התאורה שהוצגו הזכירו את עבודותיו של ג'ף וול.

Nitzan

ניצן מקובר: מבחוץ. תערוכה מאוד אישית, צילומים של פינות בבית האומנית כאשר בכל צילום היא משבצת באחת התמונות התלויות בחדר צילום של נוף מבחוץ. בשיחה עם האומנית היא הסבירה שהיא אינה מזיזה חפצים בסצינה אלא מזיזה את עצמה על מנת לתפוס את הזוית הרצויה לה.

3. זוהר גוטסמן: סינדרום קררה, גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1

Gutesmanגוטסמן משחק בפסליו עם חומרים שונים: שיש, מסטיק בזוקה, גבינה, עץ, ברונזה ועוד. נפגשנו עם האומן שהסביר את עבודתו. חשוב לו תהליך היצירה של הפסל לא פחות מהפסל עצמו. למשל הוא רצה שיהיו בפסל סימני ירי ולכן לקח את הפסל למטווח ולא קדח בו חורים בסטודיו. הוא נהנה לראות את פסליו משתנים גם לאחר שהוא מסיים אותם. באמצעות הפסלים הוא מנסה ליצור מעורבות חברתי שלו עם הסביבה אבל גם של הצופים עם העבודה – למשל לאכול את פסלי הגבינה שלו. הוא חושב שיש הומור בעבודתיו למרות שלכאורה חלקם משדרים מורבידיות. באספקט זה מתכתבת התערוכה עם עבודותיו של מאוריציו קטלן. תמונת החיבוק של הפסל קשרה את כל שראינו בסיור: צילום, פיסול, ומיצב והחזירה אותנו שוב לגבריאל אורוצקו.

ושוב את אוירת הסיור קלטה עבורנו גייל בתמונות 

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s