סיור גלריות 3: גלריית הקיבוץ וגלריה גבעון

הפעם ביקרנו בשתי גלריות: גלריית הקיבוץ, ברח' דב הוז 25, וגלריית גבעון, ברח' גורדון 35. גלריית גבעון, בניהולה של נעמי גבעון קיימת משנת 1974, הינה גלרייה מבוססת ובעלת שם בארץ ובעולם, ברשותה ציורים רבים מנכסי צאן הברזל של האומנות הישראלית, והיצירות המצגות בה נמכרות בסכומים גבוהים. גלריית הקיבוץ הינה גלריה נחשבת במימון של קרנות ציבוריות. האוצרת של הגלריה הינה יעל קיני.

1. ממוללת – תערוכה קבוצתית של שלוש אומניות: נורית גור-לביא, נעה רז-מלמד ונועה שניידר, גלריית הקיבוץ

התערוכה הינה של שלוש אומניות שונות, מעין שלוש תערוכות יחיד, כל אחת בעלת אופי שונה אך קיימת זיקה בין התערוכות. הן כולן משקפות את עולמן של האומניות וחוויות שעברו, מעין זרם תודעה.

Gur-Laviנורית גור לביא מציירת פרחי בר על צלחות. האמנית נוהגת לאסוף ולקלטלג בדקדקנות צמחי בר. את ההשראה לציור הצלחות קבלה האומנית בביקור במוזאון של משפחת דה-קמונדו בפריז, שם נמצא אוסף של צלחות כליהן מצוירות ציפורים. ענת הזכירה בהקשר זה את המיצב  בדם ליבי של משה גרשוני, שמטפל בנושא שונה לגמרי, השואה, אך גם הוא משתמש בצלחות כאמצעי לביטוי אומנותי.

Noaנעה רז-מלמד יצרה בגלריה את חדר הפלאים האישי שלה. חדר פלאים ידוע עוד מהמאה ה-18 וה-19 כחדר בו הציגו אנשים, עשירים בעיקר, באופן אקלטקטי פריטים אותם אספו. שימוש בחדר פלאים ככלי לביטוי אישי נפוץ באומנות העכשיוית. לעיתים האומנים מאפשרים לצופה להסתובב בחדר, כמו בעבודה זו של נועה, ולעיתים הם מאפשרים לו רק להציץ מבחוץ כמו במקרה של האומן הנודע מרק דיון, שעבודתו מותקנת במוזיאון ישראל. אלמנט נוסף המופיע בעבודתה של נועה הוא ה memento mori, האיזכור, באמצעות אפקטים שונים ביצירה, לכך שכולנו בני תמותה.

Naomiבעבודתה של האומנית השלישית, נעמי שניידר, אנו נתקלים באפקט האובססיבי, שגם הוא משמש כטכניקה חשובה באומנות העכשיות. בציוריה אנו רואים משחק בין הפוזיטיב והנגטיב בין מה שקיים למה שנותר לאחר השיעתוק.

2. עתר גבע – ציור, גלריה גבעון

Atarעתר גבע מצייר ציור מופשט לגמרי כאשר הציור מייצג אך ורק את עצמו ושום דבר מחוצה לו. בציור המופשט ניתן כבוד לצבע ולחומר. האומנים החלוצים של הציור המופשט הינם ג'קסון פולוק ומרק רותקו שפעלו בארה"ב באמצע המאה העשרים. מעניין להזכיר שבעוד שנורית גור-לביא טענה שכל האומנות בנויה על השוואות והשפעות הרי שעתר גבע התנגד לנסיון להשוות את עבודותיו לעבודות של אומנים אחרים. האם זה הבדל מיגדרי?

והתמונות של גייל בקישור זה מביאות לנו זוית אחרת של הסיור

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s